Dag, 25, 26 en 27

20 juni 2019 - Vers, Frankrijk

Een aantal mooie dagen gehad. Dinsdag een loslopende hond aan mijn fietstas hangen. Gevolg: gat in mijn tas. Jammer,  maar beter zo, als een beet in mijn kuit.

Woensdagochtend al bijtijds door het centrum van Brive, een mooi sfeervol centrum. Het weer was oke, dus terrassen vol. Al snel uit de drukte en op naar de natuur. Een klim van 8 km (5-7%) een mooie ervaring. Een afwisseling van bos en vergezichten. Maar voornamelijk stil: niemand ontmoet, wat ik tegen kwam: een ree, vlinders, het geluid van vogels en mijzelf.  Mooie ingrediënten: die geven dat je gedachten alle kanten op gaan. Een moment met een stip. (•) . ‘S Avonds werd ik door een Frans echtpaar uitgenodigd voor een bakkie-borrel. Bijzonder hoe men reageert op iemand met een fiets en een tentje. Ik ben blij met mijn tentje!

Vandaag ging de route via Hopital-St.Jean, een voormalige verzorgingsplaats voor Pelgrims.  Vervolgens richting Rocamadour wat een bijzondere uitstraling deze stad, gebouwen een met de elementen van de stadsmuur. Prachtig. Ook hier eveneens een rijke Pelgrims-historie. Ben nu op een camping in het plaatsje Vers aan de rivier de Lot. Prima plek om de benen te strekken.

1. Rene:
    20 juni 2019
    Hoi Ton, wat een mooie dagen. Rocamadour en de Lot zijn super mooi, kerel wat doe je dit goed. Geniet ze, ook van je fietstas.
  2. Benjo en Betsy:
    20 juni 2019
    Hoi Ton, fijn dat je zo kunt genieten van de omgeving. Wij zijn daar voor jaren terug ook geweest en hebben daar leuke herinneringen aan. Je schiet al lekker op, succes verder.
  3. Jenny:
    Hoi Ton,
    Het blijven mooie verhalen en wat een belevenis!
    Succes en geniet vooral 🍀
  4. Henk en Giny:
    Ha broer,

Ik heb nooit geweten dat je zulke mooie en leuke verhalen kunt schrijven.
    We genieten steeds weer wat je op je Camino-pad tegenkomt.
    Wat een geweldige beleving.
    Een super tocht met af en toe leuke ontmoetingen.

Alhoewel die ....hond was wat minder
    Die tas is wel te vervangen, maar je kuit????????
    Brive en Rocamadour zijn mooi hè, wij zijn daar ook vaak geweest.
    Heel touristisch maar wel de moeite waard.
    Wat heerlijk om na die drukte weer fijn in de natuur te fietsen.
    Ton success verder op je fietsreis en tot de volgende keer.

Liefs van Henk en Giny
  5. Johan van Leijen:
    20 juni 2019
    Prachtig Ton, fijn dat het zo goed gaat.
    De tennisboys leven allemaal mee 😁💪🏽🎾
  6. Menno Koch:
    21 juni 2019
    Hoi Ton, wederom prachtige foto's wat een mooi gebied, en erg leuk ook om je verhaal weer te lezen , succes en tot "horens ".
  7. Jan van Duuren:
    21 juni 2019
    Hoi Ton,

Geweldig om je verhalen en belevenissen te lezen, want je schrijft heel leuk.
    Frankrijk een prachtig mooi land, waarin je echt kunt relaxen.
    Mooi dat je door de mensen als bijzonder wordt gezien, want dat ben je ook.
    De volgende keer met een hond, hard wegfietsen of van je afbijten!
    Gelukkig is het goed afgelopen , zou de heilige Christoffel er dan echt voor je zijn?
    Veel plezier en hou je taai de komende (pittige) kilometers.

Groeten Marian en Jan
  8. Rineke:
    22 juni 2019
    Ha broer(tje), weer een heel stuk gefietst vandaag. Respect. En prachtige foto's. Nog niet toe aan een rustdag zou Sem zeggen😉 en hoe zit het met de kapper, je krijgt nog lang haar!!!
    Geniet vooral jonge.
    Liefs van ons.