Dag: 44, 45, 46, 47 en 48

11 juli 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Afgelopen dagen via allerlei kleine dorpjes de route vervolgt. Naarmate ik dichter bij Santiago kom neemt de groep wandelaars enorm toe. Duizenden mensen, een lange stoet. Bijzonder om te zien hoe een ieder deze reis beleefd.

Vanochtend, donderdag 11 juli 2019 aangekomen in Santiago de Compostela. Bijna 7 weken heb ik erover gedaan om het plein van de Kathedraal in Santiago de Compostela te bereiken. Letterlijk en figuurlijk een moment om even bij stil te staan. Een voldaan gevoel.

Maar..! Eindbestemming bereikt. Echter, ik realiseer mij ook, dat mijn reis van ontdekken en ontmoeten nu teneinde is.

Ik zie terug op een unieke ervaring, die moeilijk in woorden is te vangen, maar voor mij wel het kompas is voor de toekomst. Nu, na een lange tijd onderweg te zijn geweest, verheug ik mij erop, om weer naar huis te gaan.😀

Terugblik:

Na een documentaire die ik in 2017 heb gezien over de Camino, werd ik enthousiast om dit ook te gaan doen. Begin 2018 dan ook de keuze gemaakt om deze fietsreis te gaan ondernemen. Voor mij een nieuwe uitdaging.

Na een zorgvuldige voorbereiding, een fietstas vol vertrouwen, een eerste stempel van de Dominicanenkerk in mijn pelgrims-paspoort, een knuffel van Marijke en de kinderen, ben ik op 25 mei vertrokken uit Zwolle.

Iedere dag een nieuwe start. Geen planning! De basis voor een vrij gevoel en erop vertrouwen dat de dag gaat zoals die komt. Wat een goede keus is dit geweest. Heeft mij veel gebracht.

Het volbrengen van deze reis wil ik absoluut niet zien als een prestatie. Ik mag mij gelukkig prijzen, dat ik dit heb mogen en kunnen doen. Mijn dank hiervoor.

Ik blijf nog een aantal dagen in Santiago de Compostela en vlieg 18 juli naar Nederland terug. Daarna pak ik het gewone leven weer op. Maar wel met een fietstas gevuld met ervaringen.

Groeten van een voldane fietser.👍

1. Trudie:
    Chapeau 😘
  2. Ronald:
    11 juli 2019
    Gefeliciteerd! 👍🏼 Wat een mooie ervaring en herinnering!
  3. Joop en Wineke:
    11 juli 2019
    Je hebt een mooie reis gehad. Fijn dat je zo hebt genoten. Op afstand mochten we met je meereizen, waarvoor hartelijk dank! We Hebben ons voortdurend afgevraagd hoe het in het echt zou zijn. FANTASTISCH, dus!
    Hartelijke groet van ons beiden.
  4. Rineke:
    Proficiat Ton, knap gedaan, petje af 👏 geniet nog even! 😎
  5. Han& Annet:
    11 juli 2019
    Fantastisch wat een reis van je leven. Gefeliciteerd met je aankomst. Respect Ton. Lieve groetjes van ons. Fijne dagen nog en dan lekker naar huis. Goede reis alvast. Xx
  6. Menno Koch:
    11 juli 2019
    Mooie afsluiting Ton van een mooie ervaring, complimenten!
    Goede terugreis en hoop je gauw te spreken
  7. Miranda Hollewand:
    Geweldig!! Daar mag je trots op zijn! Liefs, Arnoud, Miranda en Lucas
  8. Henry Karrenbelt:
    11 juli 2019
    Ton super gedaan en een geweldige prestatie. Gefeliciteerd en zonde van het ene moment.
  9. Mariet:
    Gefeliciteerd Ton,
    Je hebt het gehaald en daar mag je idd trots op zijn.
    Bedankt voor de leuke verhalen die je hebt geschreven en de fantastische foto s .
    Zo konden we heel goed meeleven .
    Nu nog effe rust pakken en dan lekker naar huis.💕
  10. Henk en Giny:
    11 juli 2019
    Ha broer, (voldane fietser)

Gefeliciteerd, een geweldige prestatie.
    Supergoed om alleen zo’n prachtige,
    mooie lange fietstocht te maken.
    Petje af👍
    Na al het lezen van je verhalen weten we zeker dat je hiervan
    ENORM hebt genoten.
    We weten zeker dat je nog lang na zult genieten van je fietstas gevuld
    met ervaringen🚴‍♂️
    Nog mooie dagen in Santiago en een goede terugreis gewenst✈️
    Liefs van ons
  11. Rene:
    Wat een ervaring Ton! Ik hoor graag je verhalen, tot snel. Gr Rene
  12. Benjo en Betsy:
    11 juli 2019
    Ton, gefeliciteerd met de goede aankomst . Fantastisch, met deze geweldige ervaring die je hebt opgedaan.
    Wij hebben genoten van je reisverhalen en prachtige foto's.
    Geniet nog een paar dagen en goede reis terug.
  13. Wilna:
    Prachtig Ton,
    Dank je wel voor je mooie verhalen.
    Wens je een goeie reis terug naar Nederland en het ‘uitpakken’ van je fietstassen👋
  14. André en Marie-Louise:
    11 juli 2019
    Gefeliciteerd met deze prestatie. Het was erg leuk om je te kunnen volgen en met je verhalen en foto's te kunnen meegenieten. Geniet nog van de tijd daar. Groeten
  15. Arnold aan het Rot:
    11 juli 2019
    Gefeliciteerd en knap gedaan Ton, respect.
    Fijne dagen nog en een goede terug reis.
  16. Bart en Gerda:
    11 juli 2019
    Goed gedaan Ton. Mooi hoor!
    Liefs, Bart en Gerda
  17. Jeroen:
    11 juli 2019
    Hoi Ton, doel bereikt. Gefeliciteerd, goed gedaan. Mooi dat we het via je blog hebben kunnen meebeleven. Nog een paar fijne dagen in Santiago en daarna een welkom thuis. Zal weer wennen zijn 😎. Hartelijke groet van Jeroen en Angela.
  18. Anny Ruesink:
    11 juli 2019
    Dag Ton, Fijn dat je je doel hebt bereikt. Ik heb gehoord en gelezen dat mensen soms in "een zwart gat vallen" als ze in Santiago zijn aangekomen. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Heb jij dat misschien ook gehoord van mensen die je hebt gesproken?
    Hartelijke groet, nog fijne dagen in Spanje en een goede terugreis.
  19. Diny Siero:
    Gefeliciteerd Ton. Klasse!!!
  20. Johan van Leijen:
    11 juli 2019
    Gefeliciteerd Ton, ook van Aly. Een mooie ervaring en wel degelijk een prestatie om trots op te zijn. We zien er naar uit je weer in ons tennisclubje te verwelkomen en al je verhalen te horen. Tot gauw.
  21. Alice:
    Gefeliciteerd Ton.
    Je bent er! 🎊🎉🎊
    En ja, nu is deze Camino voorbij.
    Mooi hoe je terugblikt en je gevoel hebt gedeeld met ons.
    Ik heb van je verhalen genoten.
    Geniet nog even daar en sterkte met de terugkeer naar het 'gewone' leven.
  22. Ada:
    12 juli 2019
    Yes...you did it! Gefeliciteerd hoor en níemand die jou deze mooie ervaring kan afnemen. Nog n paar dagen genieten en dan weer naar huis. Tot gauw X
  23. Joke Hogeman:
    12 juli 2019
    Bravo je bent er, daar kun je trots op zijn, vooral hoe je beschrijft wat je gevoelens zijn.
    Heb erg genoten van je verhalen en mooie foto's, geniet nog een weekje, dan kun je je familie weer in de armen nemen.
    Tot gauw Jan en Joke
  24. Wilfried:
    Beste Ton,
    Geweldig en wat sta je er fantastisch in ; echt jou echt Ton !
    Goede terugreis en mzzltv collega
  25. Tine en Flip:
    12 juli 2019
    Super dat je gezond en wel Santiago bereikt hebt. Prachtige ervaring en mooie ontmoetingen onderweg zullen je nog heel lang bijblijven! En nu nog even genieten van de mis a.s. zondag en als een toeristenoord nog even verder westwaarts naar de kust. Genieten! En een voorspoedige reis huiswaarts toegewenst.
  26. Lia van der Weide:
    15 juli 2019
    Ik neem mijn hoed voor je af en maak een diepe buiging!
  27. Jan Neyenhuis:
    16 juli 2019
    Ton, heeeeeel knap gedaan respect voor jou prestatie, super.
    geniet nog even in Santiago, en voor de 18e een goede terugreis.
  28. Joke Hogeman:
    17 juli 2019
    Goeie terugreis morgen, grote overgang, hopelijk kun je nog heerlijk nagenieten samen met Marijke en de kids, Jan en Joke