Dag: 37 en 38

1 juli 2019 - Belorado, Spanje

Zondag was de temperatuur wederom boven de 40 graden. Om 7.15 uur vertrokken.Tot 12.00 uur was het goed te doen. Daarna was het echt warm. Een klein deel van de route ook wandelroute: slecht wegdek, stenen en of grind. Fietsen niet of nauwelijks mogelijk. Deel moeten lopen!🙁 Om 14.00 uur gestopt. Keuze tussen een Auberge (slaapzaal 10 personen) of in een Hostel, kamer voor jezelf. Dit heeft mijn voorkeur, dus gekozen voor Hostel. Einde van de dag in de schaduw een wijntje op het terras. 🍸

Voorspellingen voor vandaag gelukkig minder warm. In de ochtend was dit juist. Daarna wederom de zon nadrukkelijk aanwezig. Rond de middag in het stadje Santo Domingo de la Calzada een hapje gegeten. Een historisch centrum en van  oudsher een belangrijke pleisterplaats aan de Camino.

In het wielrennen kennen ze de term vals plat. Vanmiddag ervaren: een rechte weg, 20 km lang , licht stijgend, wind tegen. Een echte kuitenbijter. Het credo: niet lullen maar poetsen!

1. Wilfried:
    Hoi Ton,
    Grote klasse ! En helemaal in die omstandigheden.
    Ga zo door topper.
  2. Ronald:
    Hoi Ton,
    Wat schrijf je toch mooie reisverhalen! Ik betrap me er op uit te zien naar je volgende bericht. We hebben veel respect voor je reis, wat een prestatie. Andere koek dan op de gemotoriseerde tweewieler!
    Het einde van je tocht nadert al weer, veel succes maar bovenal plezier bij dit laatste deel van je avontuur.
  3. Wilna:
    Ha Ton,

Prachtig om je belevenissen te lezen!

De accomodaties waar je nu gaat verblijven lijken me geweldig om te ervaren maar kan me zo voorstellen dat het tentje ook gemist wordt. Alhoewel... met deze temperaturen...

Veel plezier met het vervolgen van je mooie reis. En wat zul je afgetraind terug komen😉
    Ik blijf op afstand mee genieten. Dag👋