Dag, 28, 29 en 30

23 juni 2019 - Lectoure, Frankrijk

Vandaag, zondag 23 juni een rustdag. Een mooie gelegenheid om is terug te kijken op de afgelopen 4 weken. Na een mooie uitzwaai-speech-avond op zondagavond 19 mei bij de tennis en aansluitend op vrijdag en zaterdag 24-25 mei aan de steenboerweg. Met een rugzak vol met mooie woorden en bescherm-heiligen   vertrokken.

Eerste week:

Wat zoal voorbij kwam. Het missen van Marijke, de kinderen, Sem, vrienden, het loslaten van het werk en de dagelijkse beslommeringen. In het begin ging dat niet vanzelf. Met regelmaat kwam van alles nog voorbij. Het slapen in een tentje. Het alleen zijn. Hoe is dit voor Marijke? Is dit wat ik nu graag wil? Kortom een week met vragen en wennen aan al die nieuwe omstandigheden. Gelukkig geen moment twijfel-spijt gehad.

Tweede week:

Het ritme van het dagelijks fietsen wordt gewoon. Wat wel voorbij komt, is de fysieke inspanning. Zwaarder als verwacht. Zeker toen het klimwerk in Belgie en Noord Frankrijk begon. Twijfel, kan ik dit wel? Is het niet te hoog gegrepen? Dit waren gedachtes die zoal voorbij kwamen. Niet aan toe geven en doorzetten was het credo. Het alleen onderweg zijn word gewoon. Ik begin meer en meer te genieten van de omgeving. Het loslaten van “Nederland” gaat goed. Kortom het wordt steeds mooier.

Derde week:

Inmiddels de Maas-route verlaten en vanuit Langres op naar de Route Oude Wegen. Deze start voor mij in Vezelay. De eerste ervaring met een serieuze klim was in Vezelay. Ik kwam al fietsend niet tegen de berg op. De twijfel sloeg opnieuw toe. ‘S nachts schrok ik wakker met dezelfde vraag: kan ik dit wel...etc, Gelukkig kwam de volgende dag de ultieme test met een aantal behoorlijke beklimmingen. Yes, ik kan het. 💪 Vanaf dat moment geen twijfel meer.

‘S morgens niet weten waar je ‘s avonds uitkomt vind ik een mooie afsluiting van de fietsdag. Het is iedere dag weer een verrassing. Mooi om te ervaren hoe mede-camping-gangers reageren. De een is erg gastvrij en nieuwsgierig. De ander reageert verbaasd en vind het maar niets. Maar goed ook dat we niet allemaal gelijk zijn. Dan zaten we met zijn allen op de fiets😉

Vierde week:

De energie gaat steeds minder naar de fysieke inspanning van het fietsen. Het wordt makkelijker en daardoor meer tijd en aandacht voor mijzelf en de omgeving. Momenten om in de spiegel te kijken. Dit is ook wat ik mij had voorgesteld.

Vrijdag melde ik mij bij een camping met de vraag of ze een plekje hadden? Die hadden ze! Ik was de enige gast op een grote camping. Ik stond helemaal ziel’s alleen met mijn kleine tentje in het grote bos.  Dit was nog eens echt stil!

Gisteren kwam ik wederom het Vlaamse stel tegen. Samen bakkie gedaan. Tevens uitleg gegeven hoe je een foto verstuurd met WhatsApp. Lachen!

Kortom, het gaat goed met me!

gr.👍👊

1. Johan van Leijen:
    23 juni 2019
    Ton, we zullen jouw evaluatie vanavond met z'n allen bespreken🎾😉
    Voor nu lekker relaxen en weer opladen voor morgen. Groet van Aly en mij
  2. Miranda Hollewand:
    23 juni 2019
    Haa ome Tonnie! Super leuk om iedere paar dagen even met je mee te lezen! Zo te horen gaat het goed met je en is het een bijzondere ervaring op je racer!
    Heel veel plezier en geniet ervan!!
    Liefs van ons!
  3. Mariet:
    Ha Ton
    Wat een mooi verhaal vandaag,
    Ik dacht bij het vorige bericht al
    Jaaa hij voelt zich vrij.
    Zo fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Knap hoor en mooi dat we mee mogen genieten❤️
  4. André en Marie-Louise:
    Hoi Ton
    Wat ontzettend knap en wat een doorzetter ben je zeg.
    We vinden het erg leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken, zo kunnen we een beetje met je meegenieten.
    Succes verder, groetjes
  5. Alice:
    23 juni 2019
    Mooi om te lezen Ton hoe jij de Camino tot nu toe ervaren hebt en fijn dat je dit deelt met ons!
    Ga lekker zo door!
  6. Menno Koch:
    24 juni 2019
    Hey Ton, mooi om te lezen, goed beschreven, knap.
    Fijn dat het goed gaat, enjoy it.
  7. Stijn Hoppenbrouwers:
    25 juni 2019
    Hi Ton, vanuit Amsterdam wens ik jou veel succes. Prachtige plaatjes en mooie verhalen. Genieten! Groeten
  8. Ehsmier:
    25 juni 2019
    Hoi Ton, wat heb je dit mooi beschreven zou er zelf bijna zin in krijgen ;). Diepe buiging voor je doorzettingsvermogen, heel veel plezier en geniet van de mooie kilometers die je nog moet gaan.
  9. Denise Groot:
    25 juni 2019
    Prachtige foto's ! Wat een ervaring en respect voor al die kilometers op de fiets.
    Succes met de verdere tocht en blijven genieten. Groetjes
  10. Jeroen:
    25 juni 2019
    Hoi Ton, You are still going strong. Je evaluatie geeft een mooi inzicht in wat er allemaal op je af komt. Fijn dat je je draai op de fiets gevonden hebt. Veel succes verder. Op naar de Pyreneeën. Enjoy. Hgr. van ons beiden, Jeroen.
  11. Onno:
    Hi Ton,

Top om je ervaringen hier te lezen,goed verwoord. Groot respect voor jouw onderneming,keep on going!

Groeten,Onno
  12. Marcel:
    Ton,
    Geweldig om te lezen en de mooie foto`s te bekijken.
    Respect.
  13. Gerda Oosterik:
    Hoi Ton
    Geniet nog van je fietstocht klasse hoor topper👍
  14. Bert Langius:
    27 juni 2019
    Dag Ton, wat een ontdekkingsreis. Letterlijk en figuurlijk. Hou vol en heel veel succes en geniet!! Hartelijke groet, Bert langius
  15. Trudie:
    27 juni 2019