Dag, 40, 41, 42 en 43

6 juli 2019 - Cacabelos, Spanje

Om te beginnen: het gaat goed! 😀

Tot nu toe geniet ik van de dingen die de afgelopen 6 weken voorbij kwamen. Het verschil tussen Frankrijk en Spanje, het alleen zijn, de stilte, onverwachtse contacten-gesprekken, niet weten waar je ‘avonds slaapt. Wat ga ik eten?  Dit alles tezamen geeft een gevoel van vrijheid-ontdekken. Een ervaring die ik niet had willen missen!

De laatste dagen een indruk van de volgende steden gekregen:

Sahagun: opvallend door de specifieke bouwwijze van vierkante kerk-torens.

Leon: een indrukwekkende Kathedraal.    Ik sliep in een hostel tegenover de Kathedraal. Hartje Leon aan het plein.

Astorga: bekend om zijn paleis gebouwd aan de hand van architect Gaudi.

Vandaag een markant punt van de Camino bereikt:

Cruz de Ferro: een stalen kruis op 1504 meter hoogte, een specifieke plek waar vroeger pelgrims symbolisch iets (een last) achterlieten. Dit om met vertrouwen het laatste deel van de Camino te kunnen voltooien. Nu, als na-gedachtenis aan, of als een specifieke wens, worden door veel reizigers op deze plek allerlei voorwerpen, zoals stenen met tekst, knuffels, foto’s, gedichten, kleren, schoenen, etc, achtergelaten. Ben hier vanmiddag geruime tijd geweest.

1.  Stil te staan bij mijn camino!

2.  deze speciale plek van dichtbij te ervaren!

Morgen begin ik aan het laatste deel van mijn reis, nog ca. 200 km te gaan. Verwacht met ongeveer 4-5 dagen in Santiago de Compostela te zijn.

1. Han& Annet:
    6 juli 2019
    Hoi Ton, ik dacht zojuist aan jou en vroeg mij af hoe het met je ging. Ha en dus gelijk antwoord gekregen. Wat een mooie reis en wat maak je veel mee.
    Een echte bikkel op de fiets.
    Geniet nog heel veel van alles.
    Wij zien uit naar je volgende verhaal. Liefs van ons.
  2. Rene:
    Geniet van je laatste reisdagen. Gaaf hoor. Groeten oet Twente
  3. Joop en Wineke:
    Dag Ton,
    Na onze kennismaking op de camping in Douzy lezen we met bewondering je gevarieerde reisverslagen. Heel bijzonder. Nog een stukkie te gaan, als je achterom kijkt. Volhouden en vooral genieten van de omgeving en de rust in je hoofd.
  4. Alice:
    Fantastisch Ton.
    Wat ben jij een doorzetter!
  5. André en Marie-Louise:
    Hoi Ton
    Succes met de laatste dagen.
    Groeten
  6. Rineke:
    6 juli 2019
    Ha Ton, weer een prachtig verhaal. Wat zie en beleef je veel. En wat gaat de tijd toch snel. Wat we alleen NIET leuk vinden aan jouw fietstocht: dat het bijna is afgelopen 😉. We zullen het missen om elke dag te kijken waar je nu bent. Geniet vooral nog.
    Liefs van ons.
  7. Ada:
    6 juli 2019
    Hey "baysukkel";-), dit is natuurlijk zeer liefdevol bedoeld Tonnie! Het is direkt gekoppeld aan n song waar ik, elke keer als ik je leuke stukkies lees, aan moet denken: Bicycle van Queen. De kleine tekstaanpassing is dan "you want to ride you're bicycle, you want to ride you're bike". Ook n stukkie songtekst uit Jimmy van Boudewijn de Groot is van toepassing op jou ..." hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen, over zijn stuur tegen de wind.....zichzelf een weg baant". Last but not least nog "Op fietse van Skik en ik hoop dat jouw gedachten op deze reis met regelmaat deze tekst de revu laten passeren? "Wie dut mie wat, wie dut mie wat, wie dut mie wat vandage".....Heel veel sukses en wind mee voor de laatste etappe X
  8. Hans en Hannie:
    Hola Ton,
    Wat je tot op heden gedaan hebt is misschien niet uniek.
    Maar met jouw doelstelling die je mij in Peniscola verteld hebt vind ik het buiten gewoon uniek!
    Echt iets om voor de rest van je leven te koesteren.
    Groetjes Hans en Hannie
  9. Tine van der Neut:
    7 juli 2019
    Fijn weer iets van je te horen Ton. Geweldige dagen heb je weer achter de rug, nu nog even doortrappen en je bent er! Wij zijn vandaag terug in Nederland, wel even wennen. Succes de komende dagen en veel groeten, Flip en Tine
  10. Henk en Giny:
    7 juli 2019
    Ha broer. We hebben weer genoten van je prachtige gezellige en mooie verhaal. Nu nog de laatste loodjes. Ga nog heel veel genieten van je laatste stuk(je) Camino-reis.
    Succes,👍🚴‍♂️
  11. Martin:
    7 juli 2019
    Hoi Ton, mooi te lezen hoe je alles beleefd en meemaakt. Je verwachte dit misschien ook van te voren, maar je wist nog niet “hoe”, of welke impact het zou hebben.
    We zullen een andere Ton terugkrijgen. Rijker, wijzer, slanker 😉...een vriend die nu nog meer de juiste beslissingen kan nemen.
    Ik zie nu ook al een andere rol voor je weggelegd. Kunnen die andere twee aanvoerders eindelijk een stapje terug doen🤪.
    Ton, maak je droom af. Geniet nog met volle teugen van de laatste dagen daar.
    “Lagom” , Erna en Martin
  12. Benjo en Betsy:
    7 juli 2019
    Hoi Ton, knap wat je tot nu toe gepresteerd hebt.
    Via de prachtige foto's laat jij ons de reis mee beleven. Geweldig!
    Heel veel succes de komende dagen. Geniet daar nog volop van.
  13. Menno Koch:
    8 juli 2019
    Hoi Ton,
    Prachtig om te zien waar je overal komt, indrukwekkend hoe je het ook doet.
    Succes met het laatste deel,
    Gr. Menno
  14. Joke Hogeman:
    8 juli 2019
    Hoi Ton Volgens mij haal je morgen je einddoel de kerk van Santiago de Compostela. Morgen nog een zware dag bij 31 gr.
    Hopelijk heeft deze reis je gebracht waar je voor ging. Geniet van je knappe prestatie. Lieve groet uit Assen
  15. Annabelle, Maud & Lisa:
    9 juli 2019
    Je bent er bijna Ton, succes met de laatste kilometers!