Einde reis.

18 juli 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag 18 juli onderweg naar huis!

Afgelopen zaterdag naar Finisterre geweest, het meest westelijk gelegen dorp in Spanje. Finisterre betekend in het Latijns: einde van de wereld. Na aankomst in Santiago de Compostela gingen vroeger vele pelgrims aansluitend hier naar toe. Een symbolisch eindpunt. Je ziet hier dan ook kilometerpaal: 0,000

De afgelopen dagen een paar keer wezen kijken naar de mensen die aankomen op het plein in Santiago. Mooi om al die uitingen te zien. Een ieder heeft zo zijn eigen reden om deze pelgrimstocht te volbrengen. De een om het verlies van,   de ander vanuit spirituele- en of geloofsovertuiging. Maar ook een deel, om het te ervaren en het afsluiten van een bepaalde periode. Voor mij geldt het laatste. Na een lange periode van intensief werken vond ik de Camino een goede manier.

Het bereiken van Santiago de Compostela was voor mij niet het absolute eind-doel. Het was juist de weg er naar toe, de periode van onderweg zijn en de ervaring, die het voor mij uniek heeft gemaakt.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, het meeleven en de aandacht. 👍

groetjes, Ton

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miek & Mike:
    Wauw! Super knap. Trots op je! Liefs Miek & Mike
  2. Han:
    18 juli 2019
    Een doorzetter ben je, hartelijk dank voor het delen van je ervaring, verhalen en mooie fotos!
    Hartelijke groet,
  3. Joop en Wineke:
    18 juli 2019
    Welkom thuis Ton. We hebben je reis zeer interessant gevonden en een voorrecht om je ervaringen te delen.
    Wat hebben we achteraf geluk gehad je te hebben ontmoet als buurman op de camping in Douzy. Wat een toeval!
    Het ga je goed!
  4. Henk en Giny:
    18 juli 2019
    Fijn Ton dat je zo genoten hebt van deze reis. Wij hebben er ook van genoten. Welkom thuis, fijn om Marijke, kinderen en natuurlijk kleine Sem weer te zien. 👍✈️😘
  5. Jan Maarten:
    18 juli 2019
    Geweldig Ton! Wat een fantastische ervaring moet dit zijn geweest!
  6. Menno Koch:
    18 juli 2019
    Hey Ton, goed om te lezen,
    goede terugreis en hoop je gauw weer te spreken.
  7. Bertil:
    18 juli 2019
    Erg knap gedaan Ton en wat een mooie ervaringen! En dat het je zou lukken daar hadden we bij Eijsink natuurlijk geen enkele twijfel over. Gefeliciteerd!
  8. Rineke:
    18 juli 2019
    Knap gedaan Ton. Fijn dat je zo genoten hebt en wij daar ook van konden genieten. Ook goed om weer naar huis te gaan en een welkom thuis. 😀
  9. Wilna:
    Welkom in Zwolle!
  10. Stijn Hoppenbrouwers:
    18 juli 2019
    Gefeliciteerd Ton met deze mijlpaal. Vol met verhalen terug!
  11. Tine van der Neut:
    21 juli 2019
    Top Ton, hopen dat je alweer een beetje aan het kleine Nederland kunt wennen. Geweldig dat je het tot het eind hebt volgehouden. Heel fijn dat we elkaar in St-Jean-Pied-de-Port hebben ontmoet en daar leuke gesprekken hebben gehad. Super dat we je via je blog konden volgen en weten dat je nu weer veilig in Zwolle bent. Misschien kruisen onze wegen elkaar nog eens. Lieve groet, Flip en Tine
  12. Harriet Pannekoek:
    23 juli 2019
    Super gedaan Ton! De waarom vraag ook goed beschreven. Benieuwd naar de verhalen maar dat duurt nog even...eerst maar lekker thuis genieten!