Dag, 13, 14 en 15

8 juni 2019 - Arc-en-Barrois, Frankrijk

Gisteren heb ik een rustdag genomen. Een dagje de fiets niet aangeraakt en mijn benen even rust gegeven. Achteraf maar goed ook dat ik een rustdag heb genomen. Het weer sloeg gistermiddag om: onweer-regen en veel wind. Resultaat bijna de gehele middag en avond in mijn tentje gezeten-gelegen. Twee keuzes: schoenmakers-zit of liggen. Ik kan je verzekeren dit verveeld snel in een tentje van twee bij twee. Daar komt bij dat het afgelopen nacht behoorlijk koud was. Een extra trui en sokken gaf nog niet de gewenste warmte. Ik was dan ook blij na een warme douche dat ik vanochtend weer kon fietsen. Met volle zin op naar het zuiden. Wat opvalt is nu ik de Maas-route achter mij heb gelaten ik niet of nauwelijks nog fietsers tegenkom. Niet even een onverwachts praatje meer. Het zij zo. Ik heb wel een nieuwe vriend hij heet Santos, we delen dezelfde interesse en kunnen het goed vinden samen. In de loop van de middag vroeg ik iemand of hij een camping in de buurt wist. Ja-ja knikte hij bevestigend. Eerste weg links en dan ongeveer 8 km fietsen. Wel een beetje heuvelachtig zij hij met gebaren! Was een fijne tip. 8 km afzien en vervolgens in een dorpje uitkomen waar ik een paar uur eerder al was geweest. Wel een camping. Vervolgens een warm onthaal door een stel aardige mensen met een praatje en een biertje. Eind goed al goed.

1. Pascal:
    8 juni 2019
    Fijn om te lezen dat het goed gaat. Hou vol en ga zo door.
  2. Alice:
    Pffff.....dat weer.....:(
    Tja 😳😬☹️ dat hoort er nu eenmaal bij en dan is die warme douche zó heerlijk!
    Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen in Vezelay.
    Neem maar lekker de tijd daar. Veel moois te zien!
    Ook op de grond!!!
  3. Mariet:
    Ha Ton,
    Alweer een verhaal van jou, wel verrassend want dit hadden we niet verwacht.
    Heel erg leuk om je te volgen. Prachtig ook die foto"s
    Het blijft een avontuur.
    Ik wens je nog vele mooie momenten en ja een beetje afzien hoort erbij.
    Liefs Mariet.
  4. Rineke:
    9 juni 2019
    Ha Ton, een gezegde van weerman Ton ten Hove is: "GELUK EN PECH" volgen elkaar op. Ook jij hebt dit nu ondervonden. 🙇 💦 Gelukkig was er een warm onthaal. En nu weer verder en ook genieten. Lieve groet van ons.
  5. Henk en Giny:
    Ha Ton. Dat was even afzien 😩
    Jammer dat je Marijke niet bij je had om je op te warmen. Helaas maar weer een ervaring rijker. Ze zeggen toch “na regen komt zonneschijn ?”😎
    Je bent in een mooie omgeving, wij kennen dit gebied, wij hebben er vaak gekampeerd. Veel plezier op je volgende route. 👍🚴‍♂️ Gr. van ons
  6. Jan van Duuren:
    Hoi Ton,

Ja het echte pelgrim gevoel (wat ik op deze wijze overigens niet ken), zal je nu wel overvallen. Maar daar doe je het allemaal voor. Mooi dat je een goeie vriend hebt gevonden, die je goed helpt!!

Gr Marian en Jan
  7. Han:
    Hoi Ton,
    Wat bijzonder dat je jouw ervaringen met ons wilt delen!
    Ik probeer mij in te beelden hoe de reis voor je verloopt, onverwachte ontmoetingen met gelijkgestemden maar ook uren vol stilte en dan weer opeens mensen treffen die verrassend en behulpzaam zijn!
    Wat een mooie emoties komen er dan vrij, ik lees dat je ook kou en regen als waardevolle elementen ervaart om daarna extra van de warmte te genieten!
    Wij wensen je nog vele fantastische kilometers toe en geniet met volle teugen!
    Fijne reis en warme groet van Annet & Han
  8. Johan van Leijen:
    9 juni 2019
    Ton, die "fijne tip" doet mij denken aan die keer dat wij gingen zeilen. Was in jouw rayon en jij wist de weg wel ..... maar we kwamen toen ook telkens op dezelfde kruising terecht🤣🤣
    Mooi om te lezen dat het goed gaat. Succes en veel plezier verder.
    Groet Johan en Aly
  9. Dicky:
    10 juni 2019
    Hoi Tonnie,
    Zo te lezen en te zien kom je alles tegen wat je van tevoren bedacht had. De elementen gaan hun eigen gang en wat fijn dat jij er gewoon in meegaat. Goeie reis nog. Dicky
  10. Trudie:
    12 juni 2019
    Ook de foto’s vertellen al een heel verhaal. 💕
  11. Joop en Wineke:
    12 juni 2019
    Hoi Ton, goed om weer even contact te hebben! Je hebt Vezelay bereikt, zien we. Prachtig en hopelijk wat beter weer dan de afgelopen dagen. Wij zijn na Douzy inTonnerre, Yonne, terceht gekomen, maar inmiddels zoetjes aan weer noordelijker.
    Dank voor de mooie ontmoeting en de verhalen van jouw reis!
    We wensen je veel inspiratie en rust. Geniet van het mooie en altijd veranderende landschap.
  12. Menno Koch:
    13 juni 2019
    Ton, mooi verhaal en fraaie foto's
  13. Andre:
    18 juni 2019
    Hallo Ton
    Tijd voor een reactie van mijn kant.
    Petje af vriend
    Volgens mij zit je ongeveer op de helft, dus kom terug.
    Je hebt je punt gemaakt, kappen nu.
    Op zondag komen we elke keer een mannetje tekort, en het niveau is bedenkelijk qua tennis en gespreksonderwerpen.
    Vanaf nu komen er alleen maar gigantische bergen, verschrikkelijk noodweer of extreem hoge temperaturen
    De mensen onderweg worden steeds onsympathieker, wegen worden slecht, dus veel lekke banden
    Geef even door waar je zit, en ik stap nu in de auto en haal je op.
    Kan de fiets achterin, of heb ik een drager nodig.
    Ik had wel graag even dat je een douche neemt voordat je instapt.

PS
    de rest hoeft dit niet te weten, blijft onder ons.