Dag 9, 10, 11 en 12

5 juni 2019 - Bourbonne-les-Bains, Frankrijk

Ben nu op een camping in Bourbonne-Les-Bains. De Maas-route is voor mij nu bijna ten einde. Morgen naar het plaatsje Pouilly-en-Bassigny waar de oorsprong van de Maas is. Vervolgens via Langres richting Vezelay. Ik had mij de Maas-route anders voorgesteld. Minder vlak dan verwacht en een beperkt aantal campings op de route. De fietsafstand van de dag wordt bepaald aan de hand van de keuze van volgende slaapplek-camping. Het komt voor dat je om 14.00 een camping voorbij komt, terwijl de volgende dan nog bijvoorbeeld 50 km fietsen is. Wat doe je? Veelal doorfietsen op naar de volgende. Resultaat veel kilometers. Ik moet niet klagen ik geniet van de omgeving en de rust. Hoe verder in Frankrijk hoe mooier de dorpjes en de natuur is. Valt op dat er niet of nauwelijks horeca gelegenheden zijn voor een bakkie en of het vullen van de waterflessen. Water is een must het is de laatste dagen erg warm. Al een aantal keren bij mensen privé om water gevraagd. Verrassend om te zien hoe spontaan mensen dan reageren. Vanmorgen ben ik de dag mooi maar ook speciaal begonnen. Ik heb een kaarsje opgestoken voor al mijn dierbaren die zijn overleden. In een prachtige kerk in het dorpje Domiemy-la-Pucelle geboorteplaats van Jeanne d’ Arc.         Mooi moment-plaats om bij hen stil te staan. Ik zie er naar uit om naar Vezelay te gaan. Schijnt erg mooi te zijn.

1. Suzanne:
    5 juni 2019
    Mooi om te lezen dat het goed gaat en je al zo ver op weg bent naar de eindbestemming! Geniet van ieder moment en alle mooie avonturen.
  2. Henk en Giny:
    5 juni 2019
    Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Mooie dorpjes onderweg. Jammer dat er weinig horeca is. Maar voor een eenzame “pelgrim” is er altijd water. 🤪 leuke “pelgrims” tegengekomen? Op de foto’s te zien? We pakken de kaart er steeds bij en kunnen je precies volgen. Lieve broer veel plezier verder op je pelgrimstocht. Henk en Giny👍🚴‍♂️
  3. Rineke:
    6 juni 2019
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Ook wij hebben de kaart erbij en iedere avond kijken we weer waar je bent en hoe het weer daar is. Zo te zien geniet je. Goede reis verder.⛺️🚲
  4. Hans en Hannie:
    Hola Ton,
    Wij van de zondagavond zouden zeggen:
    Goed bezig man.
    655 Ton zijn call.
    We liggen op koers etc.

Wat we op de foto’s zien met jouw verhalen erbij prachtig man.
    Lekker genieten en ook af en toe afzien net de zondagavond dus.
    Groetjes H en H
  5. Arnoud:
    6 juni 2019
    Ha Ton, wat een mooie trip tot nu toe! Geniet onderweg voldoende en af en toe een dagje rust is niet verboden.
  6. Martin:
    6 juni 2019
    Fijn te lezen dat je het mooi hebt. Dat je onderweg weinig horeca tegenkomt zal je weliswaar opvallen, maar waarschijnlijk niet plagen.
    Bij de tennis zit je al jaren op water of gaat er sporadisch een biertje of een zelf meegenomen Juttertje in. Je maakt ons niet wijs dat je niet ergens een flesje hebt liggen. En Marijke maar denken dat je een kruik in de tent hebt ingerold. 😜. Mbt je keuzes onderweg... Je gaf aan geen tijd mee te hebben. Je heb weken genoeg. Neem die camping van 14:00 uur, pak je rust en geniet dan wat langer🎪
  7. André en Marie-Louise:
    Hoi Ton
    Wat ben je al ver zeg.
    Mooi om je verhalen te lezen en zo een beetje te kunnen meegenieten.
    Heel bijzonder deze tocht, goede reis verder.
  8. Menno Koch:
    7 juni 2019
    Hoi Ton,
    Mooi om te lezen , kan me voorstellen dat je het af en toe zwaar hebt, maar dat je er ook erg van kunt genieten.
  9. Jeroen:
    7 juni 2019
    Hoi Ton,
    Fijn om te horen dat het je goed gaat en dat je je ritme gevonden hebt. Leuk om je zo op je blog te volgen. Mooie foto's. Af en toe afzien hoort erbij op een bedevaart, maar het genieten heeft de overhand. Wij zijn nu op Vlieland. Van hieraf onze hartelijke groeten. Jeroen en Angela.
  10. Alice:
    8 juni 2019
    Geweldig om je verhalen te lezen Ton.
    Ik ben nou toch wel heel benieuwd welke route je neemt. Volgens mij toch niet 'de oude wegen' van Clemens Sweerman.