Dag, 16, 17 en 18

12 juni 2019 - Nevers, Frankrijk

Maandag einde van de dag aangekomen in Vezelay. Na een pittige dag kwam ik in de regen aan. Keuze gemaakt voor een combinatie van een Auberge-Camping. Het prijsverschil tussen een tentplaats of een appartement bedroeg € 10,00 per nacht. Keuze snel gemaakt voor een appartement en gelijk voor twee nachten geboekt. Dinsdag een combi van rustig aan doen en Vezelay bezichtigen. Als bedevaartsoord, zijn prachtige Abdijkerk de basiliek Saint-Marie-Madeleine en als vertrekpunt voor vele pelgrims naar Santiago staat Vezelay bekend. Je ziet dan ook vele pelgrims lopen door de straten. Veelal wandelaars. Vanochtend vertrokken naar Nevers, qua weer een prachtige dag om te fietsen. Voldoende beklimmingen vandaag van 5-7%. Mooi als oefening voor het echte werk straks in de  Pyreneeën. Ik lig nu in mijn mandje genoeg geweest voor vandaag.

1. Jan van Duuren:
    12 juni 2019
    Je bent een mooi eind op weg Ton , 1/3 deel ongeveer?
    Zo te zien geniet je volop van je reis , mooi om te zien en te lezen.
    Voor nu welterusten en goede dag morgen.

Gr Jan
  2. Wilna:
    Prachtige foto’s Ton!
    Je komt steeds meer in de flow.
    Goed dat je jezelf af en toe een andere accommodatie toestaat. Ook dat is weer een mooie ervaring.
  3. Rob:
    12 juni 2019
    WoW Ton, wat een mooie ervaringen!
    Superleuk om je verhalen en foto’s te lezen/ bekijken!
  4. Maud:
    13 juni 2019
    Leuk om je verslagen te lezen, Ton. Goed bezig!
  5. Alice:
    13 juni 2019
    Leuk om je zo te volgen Ton.
    Goed dat je jezelf ook een dag rust hebt gegund.
    Vezelay is mooi hè!
    Prachtige foto's, vooral van die indrukwekkende lucht en dan weer dat licht over de landerijen en die oude muur met schoenen.
    Je bent al goed gekleurd en volgens mij ben jij het prima naar je zin!
  6. Henk en Giny:
    Ha Ton,

Wij genieten van je verhalen en foto's.
    Goed dat je een rustdag hebt genomen.
    Wat een mooie omgeving daar he?
    Geniet van je "appartementje" 🤪
    Veel plezier op je volgende route.

Henk en Giny
  7. Menno Koch:
    13 juni 2019
    Hoi Ton, erg leuk om te lezen en de foto's maken het verhaal compleet, top!
  8. Joke Hogeman:
    Hoi Ton
    Ik heb wel ontzag voor je gekregen, Marijke en ik zijn net terug van 2 dagen fietsen in regen(gisteren) en vandaag veel wind.
    We hebben gem. 70 km per dag gefiets met ondersteuning, soms weigerde die wel. En dan hadden wij nog wel een lux hotel aan het eind van de dag.
    Ook Marijke en ik hebben een taartje genomen met z'n beiden en moesten lachen om jouw berichtje.
    Geniet van de mooie omgeving en maak er is bijzonders van.
    Ik geniet elke dag van je foto's en kijk even waar je bent, lieve groet uit Assen
  9. Sem:
    14 juni 2019
    Genieten mee op afstand lieve pap! High five van Sem. 🖐
  10. Lia van der Weide:
    26 juni 2019
    Hallo Ton, een diepe buiging voor je doorzettingsvermogen. En wat een mooie verhalen! Dank je wel dat je ze met ons wil delen. Veel succes!