Dag: 35 en 36

29 juni 2019 - Puente La Reina, Spanje

Vrijdag een combinatie van rustdag, tent inleveren en het stadje St. Jean Pied de Port bezichtigen. City-tour met een treintje. Lekker relaxed.

Vandaag  het plan om via Roncesvalles naar Puenta La Reina te gaan. In het eerste deel een klim van 25 km met een percentage van 7-9%. Behoorlijke uitdaging.

Temperatuur vandaag: 35-42 graden!               Twijfel: is dit wel verstandig-verantwoord          Wat zijn de mogelijkheden?

1. 2-3 dagen wachten, temperatuur zakt!               2. Met taxi naar Roncesvalles.

Lastig besluit, beslissing genomen. Taxi! Niet sportief, wel het beste gevoel bij.

Resultaat: vanmiddag met een beetje dubbel gevoel in Puenta La Reina aangekomen. Het zei zo!

1. Rineke:
    29 juni 2019
    Een wijs besluit Ton, gezondheid gaat voor alles. Pas goed op je zelf. En laat het dubbele gevoel maar snel varen. Veel respect voor je. We genieten elke dag weer om je te volgen. 😎 🚲
  2. Tom:
    29 juni 2019
    Lijkt een vertstandige beslissing. Succes verder
  3. Rob:
    29 juni 2019
    Verstandig Ton, je kan altijd op de terugweg de col nog nemen. Veel plezier!
  4. Mariet:
    Heel goed besluit.
    Wij blijven ook binnen net dit weer😀.
    Je bent zonder hulpmiddelen al heeel ver gekomen. Je gaat het redden.
    Heel knap.
    En we lezen nog steeds graag je verhalen .
    Liefs ons
  5. Menno Koch:
    29 juni 2019
    Ton , de beste beslissing !
  6. Alice:
    29 juni 2019
    Een wijs besluit Ton. Chapeau!
    En wat een schitterende foto's weer.
    Ook bij je vorige verslag.

Toevallig las ik in de laatste Jacobsstaf een tip voor wanneer je in Spanje bent: er worden daar overal speciale pelgrim-menu's aangeboden voor weinig geld, maar voor een paar euro's meer, krijg je een veel beter diner.
    Want: de vermoeide pelgrim verdient een goede tafel.
    Doe er mee wat je wilt natuurlijk :)

Veel sterkte!
  7. Henk en Giny:
    Ha Ton.
    Goed gedaan Ton, hier hoef je geen dubbel gevoel bij te hebben👍
    Heel goed om te luisteren naar je lichaam. We genieten steeds weer van je verhalen en mooie foto’s.
    Goede reis en geniet. 😎🚴‍♂️
  8. Elco Kuipers:
    Ha Ton,

Leuke verhalen, je bent al een mooi eind op weg!

Geniet van elke dag :)

gr elco
  9. Jan van Duuren:
    Hoi Ton,

Nou een wijs besluit hoor, je hoeft echt niet alles alleen te doen!
    Thuis hebben ze ter ondersteuning elektrische fietsen, jij mooi een taxi.
    Ga zo door, zal best pittig worden nu, maar Santiago komt steeds dichterbij.
    Dat is je doel en dat ga je halen, zeker weten!!

Groeten Marian en Jan
  10. Andre:
    1 juli 2019
    Hallo Ton,

Zaterdagmorgen het cadeau gevonden in de brievenbus voor mijn 60e verjaardag ( verdorie wat klinkt dat oud)
    Wat verschrikkelijk attent dat Mareike en jij daar aan hebben gedacht.
    bedankt beide.
    succes met je tocht verder, en niet moeilijk doen over dat taxi gevalletje.
    Is geen schande, maar verstandig, jij hebt op het sportieve vlak en qua karakter al genoeg bewezen deze tocht en zoals je zelf zij, het is geen wedstrijd.
    Sterkte de komende tijd met je tocht door Spanje, en ik zie er naar uit om je binnenkort weer te zien.
  11. Joop en Wineke:
    2 juli 2019
    Bonjour Ton,
    Geweldig die dagelijkse prestatie die je levert op je fiets. Een goed besluit om vooral de rustdagen te plannen. Een taxiritje zal voelen als een ritje in de gouden koets, denk ik. Hoort er bij.