Dag 1, 2 en 3

27 mei 2019 - Eijsden, Nederland

Na een zorgvuldige voorbereiding was afgelopen zaterdag 25 mei voor mij de dag om te vertrekken. Van familie, vrienden, buren, collega’s vele kaartjes, app-berichten, mooie woorden en diverse cadeaus ontvangen om mee op reis te nemen. Iedereen enorm bedankt voor deze aandacht. Na een dikke knuffel van Marijke en de kinderen en in het bijzonder van Sem ben ik om 10.00 uur vertrokken. Heb ervoor gekozen om in Nederland de fietsknopen route te nemen. Zwolle-Maastricht, een prachtige route met veel variatie. 1e dag gefietst tot Oosterhout, 2e dag gestopt in Bakel. Ik melde mij bij een Mini-camping en de eigenaar Jan vertelde dat zondag een rustdag is en het niet gebruikelijk is om nieuwe gasten aan te nemen. Hij was bij uitzondering bereid om voor een pelgrim de poort open te doen. Geen officiële inschrijving en graag contant betalen. Creatieve ideeën die op de dag des Heere bij eigenaar Jan binnenkomen. Een prima camping. Vandaag gestopt in Eijsden, iets teveel kilometers maar ja het kwam zo uit. Ik geniet van de omgeving en heb het goed met mijzelf.

1. Roy:
    27 mei 2019
    Vriend! Goed wat te horen en mooi eerste hoofdstuk. Wij genieten mee
  2. Henk en Giny:
    27 mei 2019
    Ha broer. Leuk van je te horen. Je hebt de vaart er behoorlijk in en naar je zin zo te horen en zien. Succes op je verdere route. 🚴‍♀️👍Giny
  3. Henk en Giny:
    27 mei 2019
    Leuk verhaal en nu al in Eijsden.
    Voor ons ook bekend terrein.
    Nam de campinghouder het campinggeld wel aan? Of moest je het op een paaltje leggen zodat hij het de volgende dag kon ophalen😃.
    Nog geen zadelpijn?
    Succes met het verdere verloop.
    Groetjes.
  4. André en Marie-Louise:
    27 mei 2019
    Hoi Ton, wat leuk om je verhaal te lezen. Je hebt al een mooi eind gefiets in 3 dagen, een goed begin is ...... We zijn benieuwd naar je volgende verhalen. Veel succes en plezier. Groeten
  5. Joke Hogeman:
    27 mei 2019
    Hoi leuk om wat van je te horen, die fiets tegen het bordje Marijkeplein, leuk, mooie foto' best moeilijk om even je draai te vinden, bent al aardig op weg, succes
  6. Alice:
    27 mei 2019
    Hey Ton, zo te lezen heb je een mooi begin gemaakt met je Camino.
    Dergelijke ervaringen zoals bij boer Jan ga je ongetwijfeld meer krijgen. Voor een pelgrim gaan er altijd deuren open.
    Neem je trouwens de Vennbahn?
  7. Martin:
    28 mei 2019
    Hallo Ton, wat een topper. Goede opleiding gehad binnen ons team. Vooruitlopend op datzelfde team ben jij nu al een kampioen. We missen je al wel, maar gelukkig hebben wij ook nog een pelgrim binnen onze gelederen. Geniet vriend, doen wij dat ook.
  8. Sem:
    28 mei 2019
    Hi lieve stoere opa, wat een avontuur. Ik kan me niet voorstellen hoe ver weg je nu bent, een paar centimeter vooruit komen is voor mij al een uitdaging. Mama heeft me verteld dat op reis zijn, net is als het ‘ ‘kiekeboe’ spelletje, je ziet de ander even niet maar hij is er wel! Alleen de komende maanden in mijn hartje? Begrijp jij het? Kus van Sem
  9. Wim drost:
    28 mei 2019
    Hallo Ton, vele veilige kilometers gewenst en bedenk dat het doel het genieten onderweg is en niet perse de eindbestemming. Groet Wim uit Nunspeet.
  10. Trudie:
    28 mei 2019
    Dat de dingen je blijven verrassen komt niet doordat ze anders zijn dan je gedacht had, maar doordat je er nooit aan gedacht hebt. Dacht ik maar wat meer. Dan zou niets me meer verbazen en had ik het leven onder de knie. (Renate Rubinstein)
    Vandaag door naar het verrassende Belgie!!!
  11. Rineke:
    28 mei 2019
    Ha broer, wat fijn dat het goed gaat en je het naar de zin hebt.
    Vooral genieten hè. Leuk dat je Marijke (onderweg tegenkomt).
    Veel succes. 😄👍 Rineke
  12. Ada:
    28 mei 2019
    Hey Tonnie, "de kop is eraf" en het duurt nog ff voordat de staart in zicht is. Sukses en veel plezier met t onderweg zijn daar naar toe!🚴‍♂️
  13. Jan van Duuren:
    Hoi Ton,

De kop is eraf, mooi dat je al zover bent gekomen en al bijna in België!!
    Je hebt beschermheilige Christoffel bij je , dus met die des dag Heere , heeft hij je al geholpen.
    Nu op naar France, geniet van dit mooie land en we horen graag weer van je .

Groetjes Marian en Jan